Jak zaprojektować skuteczne prezentery reklamowe

Ekspozytory reklamowe często spełniają funkcję użytkową, ale odpowiednio zaprojektowane mogą być wsparciem sprzedażowym. W obecnych czasach bardzo trudno jest zwrócić uwagę potencjalnego klienta na produkt. Reklama wchodzi do życia człowieka drzwiami i oknami. Nierzadko jest nachalna. Jak zatem zaprezentować produkt, ale w sposób estetyczny i interesujący? Jak skupić na nim uwagę odbiorcy? Podrzucamy garść porad.

Skuteczna reklama to taka, którą widać. Prezentery reklamowe muszą rzucać się w oczy. A do czego ludzie chętnie podchodzą? Do ładnych rzeczy, w których dostrzega się piękno detalu, ale całość tworzy spójną i przemyślaną koncepcję. Podczas projektowania idealnego prezentera warto wziąć pod uwagę:

  • kolor: powinien nie rzucać się w oczy, nie zagłuszać kolorystyki produktu – z tego powodu najczęściej wybieranym kolorem jest kolor przezroczysty; można nieco zaszaleć przy projektowaniu bocznych elementów prezenterów – umieścić chwytliwe hasło, ciekawą grafiką
  • kształt: standardowy prostokąt lub kwadrat można zastąpić przyjemnym dla oka opływowym kształtem – wystarczy nieco zaokrąglić, wygładzić kanty przez co prezentery reklamowe wydadzą się bardziej estetyczne; coraz bardziej popularna jest praktyka zlecania niestandardowych kształtów prezenterów, np. w kształcie eksponowanego produktu; z pewnością taki prezenter przyciągnie uwagę, ale trzeba pamiętać także o umiarze – granica między estetyką a kiczem jest bardzo cienka
  • materiał: powinien być odporny na uszkodzenia mechaniczne oraz na działanie warunków atmosferycznych (wyblaknięcie koloru, odkształcenia związane z wysoką temperaturą), w związku z czym warto wybierać prezentery reklamowe wykonane ze szkła akrylowego, które jest trwałe, wytrzymałe i estetyczne
  • aktualne trendy: prezentery reklamowe są tradycyjną formą reklamową, co nie oznacza, że nie dopasowują się do bieżącej mody; warto zapoznać się z tym, co jest na czasie przy projektowaniu swojego prezentera – zadziała psychologia tłumu

Te cztery czynniki tworzą spójną całość – skuteczny prezenter reklamowy!