Kompozyt reklamowy
Komopzyt reklamowy
Kompozyt reklamowy to lekkie, sztywne, trwałe arkusze składające się z dwóch zewnętrznych aluminiowych okładzin i rdzenia z polietylenu o niskiej gęstości, występującego najczęściej w kolorze czarnym. Wszystkie warstwy połączone są metodami chemicznymi i mechanicznymi, co sprawia, że płyta ta jest bardzo odporna na rozwarstwienie.
W płytach kompozytowych można wyróżnić dwa typy:
Płyty kompozytowe jednostronne – awers arkusza stanowi warstwa aluminium: pokryta lakierem, bądź z efektem szczotkowanym (brushed), lustra lub innym dekorem oraz folią ochronną; rewers płyty to okładzina z aluminium zabezpieczona tzw. primerem (pokład stanowiący ochronę przed utlenianiem) lub bez primera tzw. mill finish (wykończenie powierzchni bardziej podatne na utlenienie).
Płyty kompozytowe dwustronne – awers i rewers arkusza to warstwy aluminium powleczone lakierem, bądź z efektem szczotkowanym (brushed) oraz folią zabezpieczającą.
- Wysoka sztywność, płaskość i stabilność wymiarowa materiału,
- relatywnie niski ciężar,
- dobra trwałość dzięki wysokiej odporność na czynniki atmosferyczne,
- odporny na zmiany temperatury, szeroki zakres temperatur stosowania (od -50°C do 80°C),
- niska rozszerzalność cieplna w porównaniu z innymi tworzywami sztucznymi,
- brak problemów z rozwarstwianiem,
- szeroka paleta kolorów i wykończenia, struktur powierzchni oraz formatów,
- łatwość obróbki i montażu przy pomocy standardowych narzędzi,
- możliwość nadawania form przestrzennych, obróbka 3D (zalecane jest stosowanie płyt kompozyt reklamowy o grubości warstwy aluminium 0,30 mm),
- możliwość zadruku cyfrowego, sitodruku.
- Materiał dedykowany zarówno do zastosowań wewnętrznych, i opcjonalnie zewnętrznych,
- płaskie powierzchnie reklamowe,
- szyldy i tablice informacyjne,
- oznakowania komunikacyjne,
- zabudowa stoisk targowych i wystawienniczych, ekspozytory (POP/POS) oraz stojaki w punktach sprzedaży,
- kasetony, elementy nośników reklamy podświetlanej,
- pylony reklamowe,
- aranżacja i wystrój wnętrz,
- ścianki działowe, okładziny,
- meblarstwo,
- podłoże drukarskie,
- reklama graficzna,
- druk cyfrowy i sitodruk.